En
تاریخ : دوشنبه 24 تير 1398
کد 3549

برگزاری جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان پردیس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری، جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان پردیس به ریاست حسن بابایی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار و با حضور نوید عباسی معاون عمرانی و دیگر اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندار پردیس در این جلسه در دست داشتن آمار واقعی از جمعیت و وقایع حیاتی چهارگانه را پایه ای برای هر گونه برنامه ریزی و تخصیص منابع دانست و گفت: نظام مند کردن ثبت وقایع در شهرستان جدید التاسیس پردیس و پر کردن خلاء های موجود باید اولین اقدام این شورا باشد زیرا شیوع آسیب های اجتماعی و اقتصادی و عدم توانایی کنترل آن به دلیل عدم اشراف اطلاعاتی به وقایع چهارگانه دور از ذهن نیست.
 
در ادامه احسان سلطانی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پردیس با اشاره به اینکه زمان قانونی برای ثبت ولادت و وفات به ترتیب 15 و 10 روز است گفت: افراد زیادی به دلیل عدم آشنایی با قانون، پس از مهلت قانونی یا در هنگام بروز مشکلات هویتی برای ثبت وقایع مراجعه می کند که اطلاع رسانی عمومی از ضوابط قانونی، تسهیل شرایط ثبت وقایع در روستاها و وجود آرامستان متمرکز در شهرستان تا حد زیادی به رفع این موضوع کمک خواهد کرد.
 
سپس اطلاعاتی از نرخ ازدواج، طلاق، تولد و وفات های ثبت شده در اداره ثبت احوال شهرستان ارائه شد و حاضران به تبادل نظر پرداختند و در پایان مقرر شد: دهیاران و شوراهای روستایی نسبت به تعیین فردی به عنوان ثبت یار در روستاها و برقرای ارتباط مناسب میان ثبت یار و اداره ثبت احوال اقدام کنند تا  مشکلات مربوط به ثبت وفات روستایی برطرف شود، همچنین از ظرفیت شهرداری ها و دهیاری ها برای فرهنگ سازی ثبت به موقع وقایع حیاتی استفاده شود.




 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 24 تير 1398
  • ساعت 14
  • توسط روابط عمومی فرمانداری پردیس
  • تعداد بازدید 28